8

Våren gick och sommaren kom.
Jag slutade tvåan på gymnasiet och när alla andra festade
var jag med honom och mådde så bra som man kan må.
Och han sov mycket hemma hos mig
och jag ibland hos honom,
fast det var bäst hemma hos mig,
vi var inte lika mycket i vägen där
kändes det som.

Hans föräldrar åkte utomlands en vecka
så vi hade hans hus själva ett tag
och mina föräldrar åkte på semester
så då bodde vi hos mig ett tag.

Sommaren var nog fin.
Den känns så avlägsen nu.
Jag försöker minnas.
Jag minns en cykeltur till en badsjö. Vi hade gjort plättar innan till matsäck och tagit med oss sylt och socker
och vi cyklade och cyklade
och kom fram men ingen av oss var särskilt förtjust i att bada
och det var mycket folk
så vi åt plättar istället
och cyklade hemåt.
I skogen stannade vi till
och hittade en glänta.
Där hade vi sex
och det var bökigt och myggigt och flugigt
men himla fint ändå.

Och så kom sensommaren
och hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0