7

Våren kom och vi sov hos varandra när det gick
på helgerna och när någon av oss hade sovmorgon.

Det började närma sig det som vi pratat om redan den där eftermiddagen utanför min skola
innan vi åkte hem till honom och kysstes för första gången.
Han skulle söka universitet och vi visste inte om han skulle komma in
kanske, kanske inte.
Vi pratade inte så mycket om det
jag tror dagarna rullade på ganska bra ändå
jag kände mig säkrare på oss
vi var nog faktiskt tillsammans
och han älskade mig
och jag honom
och han var så fin när han låg utan tröja i min säng
och vi sov i min smala säng tätt tätt ihop för att ingen av oss skulle ramla ur.

Ja, våren kom och vi var mer ett vi än någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0