3

Efter den där torsdagen i september för två år sedan
så tänkte jag inte särskilt mycket på honom.
Men en dag
i skolan
kom en tjej
som blev en av mina bättre vänner senare
men det är bara en parantes
fram till mig och bad om att
få min msn
för att ge till honom.
Han hade frågat om min msn
och jag förstod inte varför
men visst
tjejen fick den och skulle skicka vidare den
och hon sade att han var jättesnäll
som en teddybjörn.

Och han addade mig på msn
men pratade inte med mig
och jag tyckte det var konstigt
så jag sade "hej" till honom istället
och vi började prata
och prata
och prata.

Vi pratade på msn i två-tre veckor
om allting
och vi hade samma humor
och han gillade bra musik
och fick mig att skratta jämt och ständigt.

Han bad om mitt nummer
och vi började skicka sms
och han skrev att han tyckte jag var söt och vacker
och jag var inte van vid det.

Till slut bestämde vi att vi skulle träffas.
Och det gjorde vi.
Men jag vet inte om det var då det blev vi?
Jag vet inte när det blev vi.
Jag behöver inte veta det.
För jag vet att det är vi nu.
Vi har inget datum att fira så som andra par gör
men vad gör väl det
för jag älskar honom mer och mer för varje dag
och försöker göra varje dag speciell och
överraska lite då och då med något litet
istället för att köpa
presenter
som andra gör.
Vi är inte som andra.
Men det är en annan historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0