17

Vår vardag har blivit mer och mer vardag.
Vi går upp klockan sex, oftast.
Ibland börjar jag senare eller är ledig.
Ganska ofta snoozar han i tio minuter till, men jag går upp direkt, annars blir jag bara trött.
En katt på myshumör välkomnar mig oftast i vardagsrummet så
jag slår mig ner i soffan och tar upp henne i knäet.

God morgon, älskling

Han äter frukost,
jag duschar om jag orkar, annars äter jag frukost också
bröd med smör, och ost om vi lyxat till det.

Duscha, klä på sig, vill du ha din tandborste?, tack älskling, borsta tänderna, tv, dator, plocka med väska och matlåda, plugga, inse att klockan har dragit iväg.

Han står vid dörren,
jag plockar upp katten.
Pussa katten, pussa mig
vi ses i eftermiddag, jag älskar dig mest av allt

Öppnar dörren, fler pussar, fler jag älskar dig, och så stängs dörren och jag sätter ner katten och
allting känns tomt.

Men vi ses ju snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0