11

I april hittade vi en lägenhet som verkade bra
så vi intresseanmälde den,
trots att det var inflytt i maj
och vi fick den.
Vi flyttstädade och packade lådor och fick hjälp av hans föräldrar att flytta
och helt plötsligt hade vi en lägenhet ihop.
Och eftersom maj månad var fylld av ledigheter och mindre viktiga skoldagar så
spenderade jag så gott som all min tid med honom.
Och lägenheten kändes mest som hans och jag var lite ledsen
men vi var ju tillsammans
det var det viktigaste.
Studenten kom,
äntligen.
Det var den dagen jag sett fram emot
ända sedan han flyttade
för då skulle vi få vara tillsammans.

Vi tillbringade en del tid hemma
och en del tid i lägenheten
och jag flyttade ner mina saker
vi köpte möbler tillsammans
lägenheten kändes som vår nu,
inte bara hans.

En katt kom in i vårt liv också
världens sötaste kattunge
och hon är så bra så bra så bra.

Och sommaren lunkade på med en vardag
som jag mest trivdes helt underbart bra med
men ibland tröttnade jag
jag ville ut och göra saker
träffa människor
han hade inte samma behov
så jag blev lite frustrerad
men det var inte hela världen.
Blev det för jobbigt tog jag en sväng på stan själv
och han började förstå mitt behov av att göra saker
så han följde med mig på promenader
och allt blev bra.

Och sen kom hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0