13

Igår.
Jag får för mig att jag ska träna
så jag tar av mig jeansen
(man kan inte göra knäböj i jeans)
och går in i sovrummet
framför skivstången står ett par hantlar
som jag böjer mig ner för att ta upp istället
men då kommer han och ställer sig tätt bakom mig,
mot min rumpa,
och drar mig bakåt mot sängen.
Han lägger sig på rygg i sängen med mig på rygg över honom
och jag har fortfarande hantlarna i händerna
så jag börjar göra flyes eller vad det nu än må kallas
och ska lägga ifrån mig hantlarna bredvid oss
men jag får vänsterhanden mellan hantlarna
och det gör ont, ont, ont
jag börjar gråta av smärta
och andas, andas, andas
han ser jätteorolig ut och vet varken ut eller in
vad hände? gjorde du illa handleden igen?
(Jag hade stukat den för inte så länge sedan.)
Så kommer katten upp i sängen och jag börjar skratta
mitt i allt elände
och till slut kan jag berätta vad som gjorde ont
och min tumme blöder lite
så han hämtar ett plåster och ser fortfarande jätteorolig ut.
Han är så fin, så fin
och tar alltid hand om mig på bästa sätt,
får mig att må bra.

(Min vänsterhand bultar fortfarande när jag skriver det här,
fy tusan.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0