10

De följande dagarna
veckorna
månaderna
var svåra.

Jag saknade honom så mycket att det gjorde ont i hela mig
Jag försökte åka ner minst varannan eller var tredje helg
och han kom upp ibland
alla loven tillbringade jag hos honom
och det var underbart.
Jag blev bara kärare och kärare
och insåg att jag trivdes så fruktansvärt bra ihop med honom.
Men när jag var hemma, och saknade honom var allting förfärligt
jag var så osäker på allt
allt.
Jag tänkte mer än en gång tanken
vi borde avsluta det här, det gör för ont
men jag kom alltid tillbaka till att
jag skulle sakna honom för mycket
det skulle göra ondare.

När vårterminen kom hade jag insett att jag inte mådde bra av att
vara ifrån honom så länge
så jag åkte ner oftare,
nästan varje helg,
och jag stannade ofta kvar på måndagen också
att missa lite skola var inte hela världen,
vi hade ändå inget viktigt då
.
Och det gick lättare och lättare
vi pratade om att flytta ihop,
vi letade lägenheter,
vi ville köpa en katt,
och allting kändes bara säkrare och säkrare
det var vi nu, på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0