31

Det blev en cykeltur tillsammans med min älskling ut i eklandskapet idag. Vi cyklade på grusvägar (lervägar är väl egentligen en bättre benämning) fram till sjön. Väl framme så tittade vi på lite sjöfåglar och tog lite bilder med mobilen innan vi trampade hemåt igen. En väldigt mysig eftermiddag blev det.

Väl hemma igen tog vi fram köttfärs, tacokrydda, tortillabröd, paprika, tomat och lök och svängde ihop en lunch (gissa vad?). Det blev lite för mycket av tacokryddan, en tacokrydda som dessutom var extra stark, så det kändes som att någon hade tänt eld på min mun ett bra tag. Tre glas mjölk och ett par rader choklad senare så känns det ganska okej ändå. Nu har vi bäddat ner oss i soffan med två täcken och en filt. Vi ligger skavfötters, jag med min dator och älsklingen ser på The walking dead på tv:n/datorn medan jag försöker låta bli att kolla. Jag vill helst kunna sova ikväll, utan mardrömmar, tack.

En väldigt mysig lördag har det varit, och den är inte över än, men nu lär jag ta tag i lite pluggande innan det blir allt för sent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0